Moderne Computerhubs dankzij st. Pharus

• door

Computerhub Cowdray park Center gereed

COVID veroorzaakte 2 jaar lang lockdowns en beperkingen voor de ondernemingen en de vakopleidingen. Nu gaan de activiteiten van het Bulawayo Projects Center gelukkig langzaam terug naar normaal. De ultramoderne computerhub in Cowdray Park Business Centre is open. De Hub heeft zonne-energie en verbeterde internetverbinding!  Zij biedt nu computertraining en internetdiensten aan haar leden en studenten.

Computerhubs worden ook opgezet in de andere drie Business Centers. Het project wordt gefinancierd door Stichting Pharus in Nederland, via Stichting Bulawayo.

.

Computerhub Nketa gereed

De computerhub van Nketa is van binnen verbouwd tot een moderne ruimte waarin computerlessen gegeven kunnen worden. De aanpassing en beveiliging van dit lokaal is door de startende ondernemers uitgevoerd. Eind mei 2022 zijn ook de zonnepanelen geplaatst. Nu kunnen ook de computerlessen doorgaan tijdens de lange en veelvuldige stroomonderbrekingen in Bulawayo.

De selectie van kansarme en gemotiveerde studenten gaat via het netwerk van de bij de Bulawayo Projects Center aangesloten kerken

De eerste groep van 22 kansarme ‘niet-schoolgaande’ meisjes, al computerlessen, na het volgen van een basiscursus ‘levensvaardigheden’ in Cowdray Park. .De 22 studenten van Cowdray Park hebben al hun eigen nieuwsbrief gemaakt!