Over BPC

Het Bulawayo Project Centre is een project van de kerken in Bulawayo. Er zijn vier centers in Bulawayo: Thorngrove, Cowdray park, Nketa en Njube

Sinds 1993 een bewezen ervaring in: Verschillende vakvaardigheden, het Youth in Business Programme en de Micro MBA waarmee de financiële aspecten van de nieuwe ondernemers wordt gevormd.

Werkgelegenheid

BPC heeft vier Centers in Bulawayo waar ondernemers een goede start kunnen maken met hun bedrijf.

Vaktraining + Micro MBO

Technische vak training geeft schoolverlaters de kans om een eigen bedrijf te beginnen. Daarnaast wordt Micro MBA aangeboden waarmee men leert de financiën van de onderneming te beheren.

ICT en kassa training

ICT vaardigheden, internet gebruik en je financiën digitaal regelen.

Voor een kleine vergoeding kunnen werkloze jongeren, na een interview, lid worden van BPC. Leden kunnen zich inschrijven voor cursussen. De BPC biedt een breed scala van cursussen aan haar leden. Zij verwachten van de cursisten dat zij ook een kleine bijdrage voor de cursussen betalen. Het overgrote deel van de jongeren zijn niet in staat om de volledige bijdrage te leveren alleen een minimum bijdrage.