Stichting Pharus steunt BYO PC

• door

Dankzij de financiële steun van stichting Pharus zijn een aantal computerlokalen gerealiseerd bij de vier vestigingen in de dichtbevolkte gebieden van Bulawayo. Hier kunnen jonge schoolverlaters naast de vakvaardigheden ook digitale vaardigheden opdoen. Dit verhoogt hun kans om een plek op de arbeidsmarkt te krijgen als starter of als goed opgeleide werknemer.

De nieuwe intake van jonge vrouwen die een computercursus gaan volgen in Cowdray Park een van de vier Centra van het Bulawayo Project Center.

De jonge vrouwen hebben door omstandigheden (vaak financieel) hun school niet af kunnen maken. Met de praktische vaardigheden aangevuld met een goede computercursus zijn zij veel beter voorbereid op de toekomst.

Het Cowdray computer lokaal is in Maart 2022 gereed gekomen dankzij de steun van stichting Pharus. Het bied ruime plekken aan de leerlingen die een computer cursus volgen. Zij kunnen de laptop aansluiten bij de hun werkplek.

Foto Lindiwe

De nieuwe computerruimte van de Nketa werkplaats is bijna gereed voor gebruik. De ruimte heeft een speelse opstelling en is goed geschikt om opdrachten individueel en gezamenlijk uit te werken.

foto Barister Tshuma

Nketa heeft een nieuwe ruimte waar hairdressing wordt gegeven aan studenten. Daar is veel belangstelling voor.

De nieuwe klaslokalen in Nketa zijn voorzien van inbraakbeveiliging deze zijn gemaakt door de leden van het Bulawayo Projects Center. De leden hebben ook de lokalen geverfd en het meubilair gemaakt

In Thorngrove is het voormalig lokaal waar cutting en design werd gegeven (kleding maken) nu voorzien van nieuwe elektra. Dit lokaal wordt omgebouwd voor computerlessen die in Thorngrove worden gegeven.

Foto Bekitemba