Duurzame producten zonder CO2 uitstoot

• door

Dertien leden volgden in 2019 een cursus om duurzame energie producten te maken zoals paraboolkookovens, zonne droogovens en warmwater voorziening op zonnewarmte.

Deze cursus is ondersteund door de Rotary Club Bulawayo Zuid die ook de werkplaats ruimte voor haar rekening nam. Een van de ontwerpen komt van EG solar in Duitsland maar werd overgenomen door de Rooms katholieke kerk. In Cowdry park hebben de meeste huizen geen elektriciteit. De verwachting is dat er potentieel is om deze producten af te zetten in deze wijk van Bulawayo. Op de foto wordt aan een prototype gewerkt.

Op de foto wordt aan een prototype gewerkt. Eind 2020 zijn segmenten voor 100 paraboolkookovens in Zimbabwe aankomen. Het wachten is op een donatie om de frames van de 100 paraboolkookovens te gaan maken.

Het kookproces door de gebundelde zonnewarmte onder de pan in het midden.